Tuesday, October 14, 2014

Panduan Set Kulit Cantik Shaklee

Get Naked, great skin has nothing to hide ~

Pernah dengar? Nih tagline dermalogica sebenarnya, tapi saya sukaaa the idea of naked skin.

yup..saya tak suka sangat make up. Segala concealer, foundation semua tu buatkan muka jadi sangat rimas terutamanya ketika panas berpeluh-peluh..fuhhhh

Jadi, untuk mendapatkan kulit yang sihat, penjagaan dari dalaman adalah sangat penting. Untuk itu, saya amalkan ESP, Shaklee Collagen Powder (SCP) & Vitamin C.

1. SCP - untuk menambahkan kandungan kolagen yang makin berkurangan dalam badan, almaklumlah dah masuk 3 series.. Kulit pun rasa lebih lembut selepas pengambilan 1 kotak - 15 sachet


2. ESP - untuk keperluan protein dalam badan. Protein diperlukan untuk membina sel baru yang sihat, dulu sebagai milk booster, sekarang pula selain untuk kulit, sebagai sarapan pagi yang ringkas & mudah, sesuai untuk saya yang sedang berusaha nak turunkan berat badan! Aja! Aja!

3. Vitamin C - kalau ambil banyak mg pun, vitamin ini jenis larut air..Bila keperluan badan dah mencukupi, vitamin C akan keluar bersama air kencing. Rugi kan? Jadi sustained release vitamin C dari shaklee nih akan membebaskan setiap 100mg sahaja untuk setiap jam. Kalau nak lagi cepat cantik, makanlah 2 biji sehari :p




Kesannya? Parut jerawat lama dah hilang dan parut jerawat yang timbul setiap kali hormon berubah setiap bulan tu cepaatt je nak hilang dari muka. Seharusnya kulit rasa lebih sihat, tak perlu nak touch up sangat pon.

Saya seorang yang sangat ringkas, kalau nak keluar 5 minit pon cukup. Untuk luaran, saya cuma amalkan toner dan moisturizer, sunblock tengok keadaan. Apa pun, kecantikan dari dalam adalah yang terpenting sekali!

Cabaran blogging bersama GenkiMommaMin Aina Ila AinaSaya Jutawan Sihat, & Mychibibox

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Pertanyaan??
Hubungi kami di  aie012@gmail.com atau SMS/whatApp 013 3978363 (Arizza) untuk maklumat lanjut. Jangan lupa LIKE FACEBOOK AIESARANG untuk mendapatkan TIPS & INFO KESIHATAN daripada kami.

8 comments:

  1. bila cantik dalam, luaran pun akan nampak.. seri muka tu lain tau

    ReplyDelete
  2. kolagen tu bukan cantik wajah je ..nanti aset wanita pon turut menjadi mangsa tegang hehe

    ReplyDelete
  3. Mengidam SCP tp setahun lg lah baru merasa... :)

    ReplyDelete
  4. SCP memang superb! habis naik semuanya hehhehehehhe :D
    jemput singgah rumah kami

    ReplyDelete
  5. Aset yang tegang tu membahayakan..tegang sana sini hahaha!

    ReplyDelete
  6. Auwww, kolagen bikin tegang & anjal di luar dan dalam… :P

    ReplyDelete
  7. esp ni memang tak boleh tinggal la minum..macam penagih gitu..hahaha

    ReplyDelete